malaysian-days.reismee.nl

Roberto's eerste week

De eerste schooldag werd ik gebracht door mijn moeder. Toen moest ik naar mijn klas gaan. We hebben elkaar voorgesteld en ik kreeg een buddy voor de eerste week. Daarna hadden we kleine pauze. Je hebt een heel sportveld om op te spelen en voetballen en voor andere sporten. je hebt ook grote pauze. In de klas is het een beetje saai maar als we lessen krijgen zoals art, sport, maleisies enz. wordt het leuk. De andere schooldagen werden we gebracht door de schoolbus. In mijn klas zitten vijf japanners, drie jongens en twee meisjes, ze doen allemaar japans tikkertje dus europeanen mogen niet mee doen. Er zit ook een nederlands meisje maar die is verlegen. Ik heb ook twee meisjes in mijn klas die uit noord korea komen maar die willen alleen maar met zichzelf te maken hebben. Ik heb ook een meisje uit brazilie in mijn klas maar die denkt dat ze geweldig is. Ik heb ook een indoneesies jongentje in mijn klas die zegt: kom voetballen, maar daarna is die ineens weg. MAAR HET IS WEL SUPER LEUK.

Laughing

Door: Roberto

Reacties

Reacties

Rorik

Klinkt goed.

Vraag aan de Koreanen of ze "kimshi" meenemen naar school voor de lunch, hoewel ik niet weet of de japanners en de braziliaanse dat lekker vinden. Als ze het doen is het in ieder geval een interessante culinaire ervaring.

Nelleke

Hoi Miguel en Roberto,

Wat een avonturen maken jullie mee. Waar ik nu zo benieuwd naar ben: is de les in het Engels en kunnen jullie het al helemaal volgen. Als dat nog niet helemaal lukt, geen zorgen, dat leren jullie vanzelf heel snel. Roberto, naast de Japanners, het verlegen Nederlandse meisje, 2 Koreanen uit nota bene Noord Korea, dat is heel bijzonder, vraag maar aan je vader en moeder waarom, een Braziliaanse en een Indonesiër, zijn er nog meer landen vertegenwoordigd in het klas? En Miguel, hoe is dat in jouw klas? Jullie leren zo de wereld wel goed kennen, ik ben jaloers op jullie. En wat voor beest dat was bij de olifanten, geen idee. Kun je het eten?

Liefs, Nelleke

Miguel

Hahahahaha nee dat beest kan je niet eten

Miguel

Ja bij mij zit er een argentijn in de klas dus kan ik ook spaans praten!

Suzanne

Ha mannen daar in het verre Maleisië!
Hoe gaat het ermee? Zijn jullie al gewend op school? En al wat vriendjes gevonden? Ik zou zo weer even naar jullie toe willen komen hoor, lijkt me zo gezellig! Een olifantenpark, leuk. Menno zit Nederlands te leren, morgen een repetitie, maar ondertussen kijkt hij voetbal en zit hij te gamen. Hoop dat hij een voldoende haalt. Miguel hoe is het op de middelbare school, leuk, en is het anders als de basisschool? We hebben hier een heerlijk weekend 23 graden! Voor ons geweldig. Bij jullie is dat koud!!
Dag mannen, een hele fijne week en tot snel maar weer.
Liefs Suzanne

marieke

rob, mag je inmiddels al meedoen met japans tikkertje? ;-)

Ik kijk helemaal uit naar oud en nieuw als jullie komen, gilles en ik houden het vrij hoor.

Ik heb vandaag (het is hier zondag) weer gewerkt, bah, en het was net eindelijk een keer mooi weer!

xx aan jullie allemaal.

Marieke (en gilles natuurlijk)

bart

roberto, je bent nu al een wereldburger Jij kunt met de braziliaanse vast ook spaans spreken. Je vindt de school saai maar je gaat toch chinees leren?

roberto

hoi opa,
school is niet zo saai meer hoor
ik ben nu vrienden aan het worden met mensen van andere klassen en chinees leer ik pas na kerstmis.
leuk dat je reageert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!