malaysian-days.reismee.nl

Chinese trouwerij/Boda china

Op een zondagavond hebben we de trouwerij gevierd van Siew Lee, een van mijn collega's, met Lee Eng Hong. Dit keer precies op tijd aangekomen! Met zijn vieren om 7 o'clock sharp zoals vermeld op de uitnodiging.... Wij waren de enige europeanen en te vroeg :))
Leuk om te weten. Het stel is al 1 jaar geleden voor de wet getrouwd maar dat betekent voor de chinese gemeenschap nog niks. Het is pas officieel als de toekomstige bruid en bruidegom met de ouderlingen the hebben gedronken. Daarna mogen ze samenwonen, het liefst naast het huis van hun ouders in de chinese wijk, lol.
Hier een aantal weetjes voor de volgende chinese trouwerij in KL:
-- De trouwerij begint 1,5 uur later dan op de uitnodiging staat.
-- De groep bestaat uit 50% familie en 50% collega's van het werk
-- Geen cadeautjes meenemen maar geld...! het geld moet in rode enveloppen.
-- Moslims en chinezen worden gescheiden om een practische reden: het eten. Het is geen halal keuken dus wordt een catering geregeld voor onze moslim collega's.
-- Chinezen drinken wiskhey en brandy bij het eten. Let op daar kunnen ze zeker niet tegen het zijn geen indiers.
-- Dus niet schrikken van het schreeuwen, zie filmpje.
-- Het menu bestaat uit 8 gangen met uiteraard shark FIN soup
-- Schrik niet de taart ziet er mooi uit maar is van plastic , ECHT WAAR.
Verder lijkt het precies op een normale trouwerij net als in Spanje of Nederland
door Finn
LA BODA CHINA
La pareja ya esta casada por lo civil desde hace un año, pero esto no cuenta para los chinos. Solo depues de haber bebido te con los padres y la familia, se consideran realmente casados.. A partir de este momento, pueden vivir juntos y de preferencia en la casa a lado de los padres en un barrio chino.
Cosas que hay que saber sobre una boda china en KL:
-- La boda empieza una hora y media despues de la hora prevista
-- Hay 50% familia y 50% compañeros de trabajo
-- No llevas regalos sino dinero..! El dinero tiene que ir dentro de un sobre rojo
-- Musulmanes y chinos estan separados por una razon practica: la comida. No es una cocina halal, un catering lleva la comida para los invitados musulmanes
-- Los chinos beben wiskhey y brandy durante la comida. Cuidado no aguantan el alcohol, no son indios.
-- No te asustes gritan mucho, mira el video
-- El menu consiste en 8 platos y tienen shark FIN sopa... aleta de tiburon
-- La tarta es muy bonita pero de plastico, NO ES BROMA
Finn

Nelleke

Zo te lezen heb je het daar wel naar je zin.

bart

beste finn. ik heb op bij dit verhaal zitten rillen'. Dit is een drastische trouwerij met zeer sterke drank. Ik begrijp dat Maleisie een zeer verdraagzaam land is want de mohammedanen blijven niet weg bij zo"ndrankfestijn. Hoe heb jij dit doorstaan? Wat heb jij gedronken Ik ben benieuw naar een Indiasche trouwerij die ongetijfeld ook gaat bijwonen,

Finn

Papa, nelleke, wij hebben het erg naar ons zin. De maleiers bidden 5 keer per dag en je hoort de moskee ook 5 keer per dag... Dus ze zijn erg verdraagzaam:)) het gezang is gelukkig mooier dan het luiden van klokken.