malaysian-days.reismee.nl

Thailand - Bangkok


Onze eerste echte reis buiten Maleisie ging richting het grote BANGKOK. Wij zijn vertrokken zonder veel informatie of voorbereiding en hebben ons laten verassen... Dat betekent echt verassen dus dat je als 'blanke Toerist' wordt behandeld en uitgekleed :))) en dat uitgekleed was gelukkig niet in de beruchte wijken. Daar kom je als familie niet terecht. Ook al hadden roberto en miguel wel een beetje gehoopt op een paar scenes uit de film the hangover 2.
We hebben weinig tot geen vriendelijke thaise mensen gezien, veel 'she-males' geteld en ook het eten viel tegen. Het leuke is dat de prijzen varieren van 1 euro om 4 uur lang door een tuktuk door de stad te worden gereden tot 150 euro voor een slecht diner... hahaha.
Onze meningen zijn erg verdeeld over deze stad. Je kunt er heel veel winkelen en nog meer winkelen, de prijzen zijn redelijk laag. Ik heb bijvoorbeeld voor weinig 2 pakken, 6 overhemden en 4 broeken op maat laten maken, en binnen 2 dagen afgeleverd op de hotelkamer. Tsja het is een stad waar alles mogelijk is.
Het paleis en de tempels zijn fantastisch daar is geen twijfel over maar het is een stad van ongeveer 15 miljoen inwoners dus een echte grote rotzooi. Als je er komt om te feesten dan is het vast en zeker een groot circus, als je er komt om te winkelen dan zit je goed maar mijn volgende reis is naar de kust van thailand. Op zoek naar die vriendelijke thai en zijn heerlijke eten.
Nuestro primer viaje fuera de Malaysia fue en destino de la cuidad imensa BANGKOK. Una cuidad con approximamente 15 miljones de habitantes con mucha historia y fama. Es una cuidad que es un paraiso para las tiendas y los mercados. Muchas buddhas, templos y palacios...
Era un viaje muy muy interesante que Marta va a comentar en espanol.
Finn

Reacties

Reacties

Nelleke

Hoi Finn,

Tja, het is en blijft een grote stad. Als je nog een keer naar Thailand gaat, kijk dan ook eens naar reizen door het land naar het Oosten en Noorden. De kust ken ik niet maar het binnenland heb ik fantastisch mooi gevonden met vriendelijke Thai en lekker eten. En wat helemaal de moeite waard is, Cambodja, Siem Reap en daarbij Angkor Wat, een fantastisch tempelcomplex. 'S ochtend lekker een croissantje eten ( het was ooit frans vandaar) en een stokbroodje bij de lunch en heerlijk eten 's avonds. Helemaal mooi. Wel westerse prijzen voor zover ik me kan herinneren. Dan niet het meer vergeten aan te doen met zijn varende dorp. Aan een dag of 2 tot 3 heb je genoeg.
Liefs aan Marta, Miguel en Roberto.

Liefs, Nelleke

Liefs, Nelleke

bart

Beste Finn. Een bijzondere tocht naar een stad met dertien miljoen inwoners. Ik was zeer verbaasd dat te lezen. Blijkbaar moet ik nog veel leren om te begrijpen in welke wereld jij Marta en jullie zonen nu leven en reizen. Het is een oegen te lezen wat jullie er van maken . Ik hoop dat je werkdruk die, zoals je mij vertelde,erg groot was wat verminderd is .Veel succes en plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!