malaysian-days.reismee.nl

Duiken in perhentian- bucear en la isla perhentian

onze familie en een paar vrienden waren naar perhentian geweest. we zijn toen naar het bubbles dive resort geweest en het was SUPER LEUK.

we zijn daar wezen duiken. Duiken is echt fantastish, het is echt super gaaf om the doen. We hebben heel veel mooie vissen gezien. Ik had zelf een LION FISH zien schuilen achter een steen. Ik schrok wel eventjes omdat de LION FISH best wel giftig is en je moet daar dus me oppassen (maar voor de rest zijn er geen gevaarlijke vissen hoor :) ) . zo als ik al zei duiken is gewoon super leuk en iedereen moet het weel een keertje proberen.

Er was ook een nacht duik. We moesten dus in het donker met lantaren in het water duiken het was best wel spannend maar we zagen wel een rog :)

we hadden ook een cameleon gevonden en hij veranderde zelfs van kleur. de cameleon was zelf groen maar hij had streepjes die van kleur veranderde en er was ook een vliegende eekhorn alleen marta dacht dat het een reuse vleermuis was die op haar af kwam (hihi, ze schrok zig kapot) . In the nacht waren er ook vleermuisen

Finn en Marta hebben ook een HAAI gezien bij het snorkollen maar de haaien die daar zwemmen eten alleen planten en zijn normaal bang voor mensen. Deze haai bleef een tijdje rond hun heen zwemmen wat het best wel spanned maakte ( alsof ze bijna werden opgegeten).

En als laatse, iedereen in het resort was HEEL ERG aardig. (the duik instructeuren, bar meisjes, koks en basen van het resort). iedereen zwaait je ook uit als je weg gaat met the boot.

HIER IS WEER EEN OPTIE OM NAAR MALEISIE TOE KOMEN !!!!!!!

door miguel

nuestra familia y unos amigos habian ido a perhentian. fuimos a el bubbles dive resort.

Hemos estado buceando. Hemos visto muchos peces de muchos colores. Yo he visto un LION FISH. Cuando lo vi tenia un poco de miedo porque es un pez peligroso ( es venesoso) pero este pez es casi el unico pez peligroso en Perhentian. BUCEAR MOLA MOGOLLON Y TODO EL MUNDO TIENE QUE PROBARLO!!!!!!!!!!!!

Laughing

Tambien teniamos que bucear de noche, asi que tuvimos que bucear en la oscuridad. era muy impresionante y hemos visto una raya :).

Finn y marta habian encontrado un TIBURON cuando estaban buceando. no te precupes el tiburon en Perhentian no comen carne solo plantas. el tiburon estaba muy cerca de ellos y era como si el tiburon se los queria comer.

Habiamos encontrado un cameleon, y tenia rayas que podian cambiar de color!!!!!!!!!! tambien habia un ardilla voladora y murcielagos por la noche

Por ultimo, la gente en el resort era muy simpatica ( los intructores de bucear, las chicas del bar, los cocineros y los jefes de el resort) TODOS salieron a despedirnos cuando nos marchamos.

AQUI TENEIS OTRA RAZON PARA VENIR A MALASIA !!!!!!!!!

por miguel.

Wendelien

Klinkt goed zeg! Vooral die nachtduik lijkt me spannend!
Hadden jullie vakantie? En is school nu weer begonnen of hebben jullie nog vrij?

Hier alles prima; wel kkkoud en nat. We wachten op zon.

Liefs Wendelien

miguel

ja we hadden vakantie en we hebben nog een paar dagen meer en dan begint school weer :(

bart

beste miguel een fastastisch verhaal dat zwemmen en duiken in het bubbles dive resort. Ik leidt uit je verhaal af dat er geen gevaarlijke vissen zijn behalve een haai en een giftige Lion vis, De hele familie is ongedeerd hoe kan dat?

miguel, roberto, marta en finn

wij zijn gewoon experts in duiken ... hihi